[linux] zieke SD-kaart, op orde ..

Julien Michielsen michkloo op xs4all.nl
Za mei 30 19:05:04 CEST 2020

Daniel C. von Asmuth schreef op 30-05-2020 17:28:
..[] knip
> Fat32 kan partities tot 2 TB aan (Wikipedia) en is dus goed voor media
> die door
> verschillende OSsen worden gebruikt. Voor Linux wordt EXT4 veel
> gebruikt, maar
> het kan ook met NTFS overweg.
>
> Als het kaartje defekt is, heb je daar ook weinig aan en ook niet als
> het een
> driver issue is.
>
> Met vriendelijke groet,

Dank voor de diverse suggesties die ik heb gekregen.
Eén van de dingen die ik nu weet: meestal wordt een sd-kaart onder
/dev/mmc* gemount, en dat is dan de eerste plaats om te kijken.
Het was een kaartje om in een camera te plaatsen, en die vereisen
meestal een fat-systeem.  Ik heb de kaart aldus geformatteerd, en daarna
werd ze probleemloos geaccepteerd in de camera. Feit blijft dat het een
kaart van twijfelachtige kwaliteit is, zelfs niet goed genoeg voor
reserve.

Dat was het ..., nogmaals dank
Julien
--