[linux] [Opgelost] Ubuntu 20.04 geen muiskliks op inlogscherm

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Za mei 30 13:58:34 CEST 2020

On Sat 30 May 2020, Eric de Hont wrote:

> Direct na het indrukken van de verzendtoets sloeg het vriendelijke broertje
> van Murphy toe. De oplossing is hier te vinden:
>
> How to Enable Tap Clicking in Ubuntu 20.04 Login Screen <https://tipsonubuntu.com/2020/04/04/enable-tap-clicking-ubuntu-20-04-login-screen/>

Bedankt voor de terugkoppeling, iemand zal daar zeker ooit voordeel bij
hebben.

Een dingetje: het was dus niet "klikken" wat het probleem was, maar
"tappen" op de touchpad om een klik te simuleren. Aansluiten van een
gewone (USB) muis zou gewoon gewerkt hebben. Een cruciaal verschil
waardoor vermoedelijk niemand je had kunnen helpen.
Details zijn alles :-)

Paul