[linux] kan geen bijlage toevoegen in (xs4all) webmail

Vr Nov 13 14:05:04 CET 2020

Aldus schreef Julien Michielsen op Fri, Nov 13, 2020 at 12:14:25PM +0100:
> Wanneer ik via (xs4all) webmail een bestand naar iemand toe wil sturen
> lukt dit mij niet: de knop "bijlage toevoegen" reageert niet (start
> niets op) wanneer ik daarop klik.  Dat probleem speelt al lang, en vandaag
> dacht ik een keer met de helpdesk te bellen.  Daar kreeg ik de suggestie
> het bij te voegen bestand te activeren met een ander programma, en het dan
> naar de "bijlage toevoegen"-knop toe te slepen.
> Goed, bestand kan ik localiseren met filezilla, maar dan kom ik niet verder:
> geen idee hoe het bestand vanaf prog1 naar prog2 te slepen.
> [...]

Lieve Lina,

De bladen doen uitgebreid uit de doeken hoe je Windows moet activeren, maar
Linux schijnt uit zichzelf al actief genoeg te zijn.

Ik heb de webmail pagina van XS4All geopend in Firefox 38, een kort onzinbericht
geschreven. Toen op de knop [Toevoegen] geklikt; er opent zich dan een standaard
Linux venster waarin je door je file system kan bladeren, op een willekeurig
bestand klikken en dan op [OK] en [Verzenden]. Als het goed is heeft Julien nu
een bericht ontvangen dat hij gelijk mag weggooien.

Welke browser gebruikte Julien?

Suc6,

Daniel
--
P.S. Aanstaande 10 december is het 25 jaar geleden dat de NLLGG werd opgericht.
     De vereniging is 'verwekt' op de Nederlandse Linux Mailing Lijst die was