[linux] Hardware: types RAM?

paai j.j.paijmans op gmail.com
Do Nov 26 16:19:10 CET 2020

Hallo,

ik ben aan het spelen met een server en een gewone PC en wilde wat
geheugen uit de server in de PC prikken. Hoewel het op het oog dezelfde
DDR3 modules zijn, willen ze niets van elkaars moederborden weten.

Op het internet vind ik de volgend gegevens voor de twee:

  Server X8DTL-iF  RAM: 1333 / 1066 / 800MHz ECC Registered / ECC or Non
ECC Unbuffered DDR3 SDRAM 72-bit, 240-pin gold-plated DIMMs

   Medion Akoya P4130D RAM:  DDR3 8GB RAM | DDR3 | 240 Pin DIMM | UDIMM
(Non-ECC unbuffered) | 1600MHz | 1,35 volt

Wat is dan het verschil?

Paai

--
Dr. J.J. Paijmans