[linux] Hardware: types RAM?

Mark Janssen maniac.nl op gmail.com
Do Nov 26 19:33:31 CET 2020

ECC en Registered.... en normale desktops hebben dat beide niet.
ECC (Error correction) == 1 extra chipje per dimm module
Registered is een buffertje tussen de mem-chips en de interface... waardoor
timings flexibeler kunnen.

Maar tussen desktops en servers kan je dus geen memory uitwisselen.
Sommige desktop boards kunnen wel ECC supporten (zoals Ryzen /
Threadrippers, en sommige XEONS)

--
Mark Janssen  --  mark op sig-io.nl
Unix / Linux Open-Source and Internet Consultant