[linux] vraag over WOL

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Ma Nov 30 11:04:54 CET 2020

On Mon, Nov 30, 2020 at 10:23:52AM +0100, paai wrote:
> goeiemorgen,
>
> ik ben met een server aan het stoeien ( Supermicro X8DTL-iF ) en wil Wakeup
> On Lan activeren. In de BIOS zijn geen instellingen daarvoor te vinden, maar
> als ik 'ethtool' op die NIC loslaat meldt hij ' Supports Wake-on: pumbg'.
> Volgens Bartjes zou WOL dus aan moeten staan.
>
> Helaas, het werkt niet.
>
> # wakeonlan -i  192.168.178.255 xx:xx:xx:xx:xx:xx
>
> vermeldt dat het magic packet is verzonden. Het ledje op de server knippert
> ook ten teken dat het is aangekomen, maar daar blijft het bij.
>
> Iemand suggesties?

Op "Linux niveau"  zeggen dat de power-off niet een echt power-off is,
maar dat power-off  "schakel veel uit, niet alles, zodat er nog power
is om op WOL signaal te kunnen reageren".

Inderdaad, computer net niet helemaal uitzetten.

Of ik dat ook precieser kan omschrijven?  Nee, is te lang geleden.

Groeten
Geert Stappers
--
Silence is hard to parse