[linux] vraag over WOL

Mark Janssen maniac.nl op gmail.com
Ma Nov 30 12:00:59 CET 2020

Het moederboard / de bios-config moet de kaart echter ook zo ingesteld
hebben dat WOL werkt...
Dit is echter een server-moederboard, en die kan je beter wakker laten
worden via IPMI, dat heeft 't bord ook.
De ipimi-controller is namelijk wel gewoon online als de rest van het
systeem uit staat. Je kan op de impi inloggen (via de dedicated lan
interface, of indien geconfigged, via de normale (shared) lan interface)
met behulp van http(s) en/of ssh
Je kan ook de command-line ipmitool gebruiken vanaf andere systemen in je
netwerk om de machine remote aan/uit te zetten.
Je hebt daar dan wel een login/password voor nodig, die kan je in de bios /
ipmi instellen.

--
Mark Janssen  --  mark op sig-io.nl
Unix / Linux Open-Source and Internet Consultant