[linux] Apache probleem: wat moeten we doen?

paai j.j.paijmans op gmail.com
Zo Dec 12 09:06:40 CET 2021

Iedereen zal intussen wel hebben gehoord van het probleem met Apache. De
hamvraag is nu: wat moet de Linux-thuisgebruiker ermee aan?

Ik beheer een handjevol websites op mijn server, uiteraard met Apache.
Op die sites hoeven mensen niet in te loggen en er worden geen
persoonsgegevens bewaard. Uiteraard schrijft Apache zelf wel het bekende
riedeltje aan logfiles in /var/log/apache2.

Kan iemand van de meer ervaren gebruikers aan mij/ons uitleggen wat nu
precies de risicos zijn en hoe we dat zo snel mogelijk kunnen repareren?

Dank.

Paai