[linux] irritant google gedrag

paai j.j.paijmans op gmail.com
Wo Jan 13 22:29:41 CET 2021

On 13-01-2021 22:21, DerDer wrote:

> zoekmachine. En

> Wat bedoel nu precies? Log je in bij Google als je iets wil zoeken en
> verschijnt dan het scherm? Of word je automatisch ingelogd (omdat er
> cookies van Google in je browser worden opgeslagen) als je naar Google
> gaat en verschijnt dan het scherm? In het laatste geval kan je
> natuurlijk gewoon de cookies van Google verwijderen en ga je daarna
> niet meer inloggen als je maar iets moet zoeken. In browser zoals
> Firefox kan je ook instellen dat cookies automatisch worden verwijderd
> [...]

Ik heb Firefox al heel lang op alle hosts standaard op 'incognito' en
alle cookies worden dus (hopelijk) verwijderd, iedere keer als ik de
browser sluit. Ik heb ook met de optie al dan niet inloggen op Google
ge"experimenteerd, maar ik kreeg er al hel snel genoeg van iedere keer
door de login van Google te moeten gaan als ik iets op wilde zoeken.

De suggestie een andere zoekmachine te gebruiken lijkt mijn problemen op
te lossen, maar daarmee ben ik dus maar kort bezig :-)

Paai