[linux] probleem met ubuntu op mijn laptop

paai j.j.paijmans op gmail.com
Di Jan 19 13:33:37 CET 2021

On 19-01-21 13:08, Kunne Dam wrote:
> Beste mensen die er verstand van hebben,
>
> Eergister hadden we ineens geen toegang meer tot Ubuntu. Wij zijn
> digibeet en hopen dat iemand ons kan raadgeven. Vandaag start ik de
> laptop op en gelukkig kunnen we in elk geval weer met de pijltoetsen
> werken.
> Dit is wat er op het scherm staat:
>
>                              GNU GRUB versie 2.02
> *Ubuntu
> Geavanceerde opties voor Ubuntu
> System setup
>
> Onderin staat:
>
> Druk op Enter om het geselecteerde systeem te starten, 'e' om de
> [...]

Wat je beschrijft is op zich heel normaal: ik zie het iedere dag als ik
mijn PC start. Alleen heb ik een dual boot met win10. Het sterretje
betekent dat Ubuntu de default is. Op de toets <return> drukken zou je
PC moeten laten doorstarten in Ubuntu.

Ik begrijp dat dat niet gebeurt; wat gebeurt er dan wel? Helemaal niets?

Paai

--
Dr J.J. Paijmans
paijmans.net v.a. Danzig