[linux] Linux start niet meer

Za Jan 30 18:43:53 CET 2021

Aldus schreef harry.harmsen op gmail.com op Sat, Jan 30, 2021 at 05:13:14PM +0100:
> [...]

Ik heb een groot deel van de discussie gemist (wegens een computerstoring).
Gaat het om een hardware defect of een software issue?

Ik doe af en toe huisbezoek bij mensen met computerproblemen, maar Friesland
is gewoon te ver voor mij. De ervaring is dat de mailing lijst voornamelijk
geschikt is voor mensen die zelf een beetje bedreven zijn in systeembeheer.

Ik gebruik soms Windows, maar vind het moeilijk in vergelijking met Linux,
dat vijfentwintig jaar geleden een stuk simpeler was dan tegenwoordig.

Als u professionele ondersteuning zoekt, bestaat die er zeker ook voor
Linux, bijvoorbeeld firma's als AT Computing en Sue. Vraag eerst wat
hun tarieven zijn, maar ze zijn vast goedkoper dan Microsoft Research.

> HCC heeft overal in het land afdelingen die ook met Linux bezig zijn en
> vast bereid zijn om te helpen.
> Zie https://www.hcc.nl/vereniging/regio-s
>
> En zie ook: https://www.nllgg.nl/linux/hulp

Ik ben ook HCC-lid en die zijn niet veel anders dan de NLLGG, maar hebben
wel meer leden.

https://fryslan.hcc.nl/helpdesk-leeuwarden.html

Ze hebben wel een soort inloop-helpdesk in Ljouwert, maar alleen voor Apple,
Android en Windows. Hun specialiteit is Microsoft Flight Simulator.

Meer kans maak je op de derde zaterdag van de maand naar de bijeenkomst van
de NLLGG in Utrecht en die van HCC!Open Source in De Bilt (ongeveer 10
minuten afstand met de auto, c.q. 30 min. op de fiets). Helaas beide gesloten
wegens COVID-19. Misschien een idee om een inloopspreekuur te organiseren
waar mensen met problemen indiviueel naar toe kunnen i.p.v. de bijeenkomst
met de hele club.

Een andere optie is natuurlijk remote support. Een beetje server is daarvoor
uitgerust; op een laptop kan dat ook, maar dan moet het OS wel werken.

Suc6,

Daniel (altijd dezelfde) von Asmuth

--

		How long it takes to reach your goal
		depends less on your speed than on your direction.