[linux] Zou dit moeten weten, maar weet het niet: definitie ld en gcc

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Wo Jul 14 12:58:37 CEST 2021

On Wed 14 Jul 2021, Julien Michielsen wrote:

> Om de make van de driver voor een dongle (mediatek mt7610u) uit te kunnen voeren moet ik
> in de config.mk gcc en ld definiëren. De betreffende regels zijn
> CC := $(CROSS_COMPILE)gcc
> LD := $(CROSS_COMPILE)ld
> gcc en ld wonen allebei in /usr/bin.  Hoe verander ik deze regels zodat ze goed naar mijn ld
> en gcc wijzen?

Heel simpel:
Als je NIET aan het cross-compilen bent (dus op een intel pc aan het
bouwen voor een ARM systeem, bijvoorbeeld) dan hoef je niks te
veranderen.

Als je WEL aan het cross-compilen bent, dan zou je dit wel moeten weten
dus zie hierboven :)

Paul