[linux] Harde disk verdwijnt elke vierentwintig uur.

paai j.j.paijmans op gmail.com
Vr Jun 18 08:49:57 CEST 2021

Heren,

Ik heb een PC met verwisselbare harde disk. Het merkwaardige feit doet
zich voor dat die disk  na ongeveer 24 uur onzichtbaar wordt voor fdisk.
Dan moet ik het trappetje naar de zolder op, het ding er even uittrekken
en weer aanduwen.

Hardwareprobleem, of slecht contact zou je zo zeggen. Maar zo voelt het
niet. Je zou verwachten dat de tussentijd dan een grotere variatie zou
vertonen: soms een paar uur en soms een paar dagen.

Zijn er software bugs die dit gedrag zouden kunnen verklaren?

Paai

--
Dr J.J. Paijmans