[linux] hoe defecte paketten op mijn machine te vinden?

Julien Michielsen michkloo op xs4all.nl
Vr Mrt 26 16:25:32 CET 2021

> Ik moet met vertaalde teksten altijd gokken wat er echt bedoeld wordt...
> Mogelijk heb je packages "on hold", wat betekent dat ze niet veranderd
> mogen worden (geen updates). Zoek deze met: dpkg -l | grep ^h
> Laat deze output in de mailinglist (eh, emailberichtenverkeerlijst :-)
> zien.
>

> Paul

Met de analyse van de output was ik gauw klaar: er kwam helemaal niets.  Vervolgens hoopte ik meer output te krijgen door -R toe te
voegen, maar dat deed ook niets.  Ik heb weinig (geen) ervaring met dpkg, maar denk te begrijpen dat "dpkg -l" alle geïnstalleerde paketten laat zien, en dat, gepijpt naar grep, inderdaad getoond wordt dat er geen probleem zichtbaar is.  Dus: geen output voor de mailinglist.  (mijn "-R" was dus overbodig ... )
Dank voor de suggestie
Julien