[linux] bonding mobile connections

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Di Nov 23 16:56:23 CET 2021

On Mon 22 Nov 2021, Paul de Vries wrote:

> wat nu het beste lijkt is glasvezel, mits we die ca 100 meter kunnen overbruggen.
>
> ik zou best een test willen doen met een straalverbinding ofzo maar ik weet niet hoe ik dat moet organiseren zonder eerst te investeren en dan te ontdekken dat het toch niet goed werkt.

Ik ken toevallig een situatie waar een glasvezel verbinding inderdaad
met een soort straalverbinding over twee weilanden (zo'n 200m) gelegd
wordt. Dat werkt prima, incl. IP TV.

Voorwaarden is wel "line of sight", oftwel de beide antennes (schotels)
moeten elkaar kunnen zien. Het is Ubiquiti spul, volgens mij deze:
https://www.wifishop.nl/ubiquiti-powerbeam-ac-gen2-2-pack-outdoor-5-ghz-gigabit-access-point-27dbi/pid=58488
(of de voorloper ervan, het spul hangt al ruim 5 jaar). Werkt
uitstekend, ook met regen en sneeuw.

Paul