[linux] Automatisch invullen gebruikersnaam/wachtwoord door Firefox. Was: Re: Hoe ging dat ook alweer?

Eric de Hont edehont op xs4all.nl
Ma Aug 8 14:52:39 CEST 2022

Op 08-08-2022 om 12:37 schreef joop gerritse via Linux:

> Gewoon bij inloggen. Als ik nu een website aanroep, moet ik mijn
> gebruikersnaam en password ingeven. En dat iedere keer weer opnieuw.
> Gisteren ging het nog wel goed...

Dit is een een lijst voor Linux-onderwerpen. "Gewoon inloggen" vat ik
dus automatisch op als inloggen bij Linux. Maar nu begrijp ik dat het
gaat om het automatisch invullen van gebruikersnaam en wachtwoord door
Firefox. "Hoe ging dat ook alweer?" is in de verste verte geen
omschrijving van het onderwerp dat u wilt aansnijden, dus dat
verduidelijkt precies niets.

Misschien kan ik toch helpen:

Als je in Firefox rechts in de menubalk op het hamburgertje klikt (drie
streepjes boven elkaar) verschijnt er een pull down menu met een optie
Wachtwoorden. Als u daar op klikt ziet u dan de juiste informatie staan?

Firefox vult gebruikersnaam en wachtwoord alleen automatisch in wanneer
er maar één keuze is. Wanneer Firefox meerdere gebruikersnamen heeft
opgeslagen voor een website kan je daaruit kiezen door op het veld voor
gebruikersnaam of wachtwoord met de rechter muisknop te klikken. Is dat
niet de bedoeling dan kun je bij de bovengenoemde optie Wachtwoorden een
van de twee gebruikersnamen (of allebei) verwijderen.

Hopelijk komt u hiermee iets dichter bij de oplossing van uw probleem en
anders zie ik graag een vervolgvraag.

Groeten,

Eric