[linux] Mensen met pan-gebruikers-ervaring

Daniel C. von Asmuth asmuth op vonasmuth.nl
Ma Aug 8 20:45:14 CEST 2022

Aldus schreef Julien Michielsen via Linux op Mon, Aug 08, 2022 at 07:53:13PM +0200:
>      Op 08-08-2022 18:43 schreef Hans Paijmans <j.j.paijmans op gmail.com>:
>
>      On Mon, Aug 8, 2022, 11:52 AM Julien Michielsen via Linux
>      <[1]linux op lists.nllgg.nl> wrote:
>
>        Ik dacht "laat ik pan weer eens installeren, en nieuws gaan lezen".
>        Dat was echter gemakkelijker gedacht dan uitgevoerd.  Ik kreeg van de
>        helpdesk
>        te horen dat ik poort 563 moet gebruiken.  (en op hun website staat
>        een referentie
>        naar newszilla.xs4all .nl)
>        Daar kwam ik echter niet verder mee: wanneer ik dat bij pan invoer
>        krijg ik niets te
> [...]

TCP en UDP poorten 563 worden gebruikt voor NNTP over SSL. Als Pan dat niet ondersteunt
zou je naar een nieuwere versie kunnen overstappen of stunntel gebruiken.

Suc6,

Daniel

--

		How long it takes to reach your goal
		depends less on your speed than on your direction.