[linux] grub disk native sections not found

Daniel C. von Asmuth asmuth op vonasmuth.nl
Ma Dec 12 11:53:38 CET 2022

Aldus schreef George Schramkowski via Linux op Mon, Dec 12, 2022 at 09:17:34AM +0100:
>    Dag,
>
>    Ik heb gisteren een update gedaan van m'n debian bulseye PC, dus
>
>    update
>    upgrade
>    clean
>
>    Ik krijg nu echter m'n PC niet meer gestart, ik krijg de fourmelding
>    'grub_disk_native_sections' not found
>
>    Ik kom in een grub_rescue prompt waar ik geen raad mee weet.

Maar je slaagt er wel in om een email bericht naar deze lijkst te sturen.

De handleiding van Grub 2 vind je op

https://www.gnu.org/software/grub/manual/grub/grub.html

Daarmee moet je kunnen booten.

Een andere oplossing is om GRUB2 opnieuw te installeren van af een Linux Live CD.

Suc6,

Daniel.

--

		How long it takes to reach your goal
		depends less on your speed than on your direction.