[linux] grub disk native sections not found

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Ma Dec 12 11:58:32 CET 2022

On Mon, Dec 12, 2022 at 11:42:40AM +0100, George Schramkowski via Linux wrote:
> [...]

Een websearch op   grub_disk_native_sections
bracht me bij https://forums.debian.net/viewtopic.php?t=152505
 [SOLVED] grub error symbol grub_disk_native_sectors not found

> Dank je voor je bericht. Ik heb echter een andere situatie met een
> upgrade waarbij er niets op een usb-stick staat. ik heb deze commando's
> al vaker gebruikt, voorheen dus zonder problemen.
>
> Ik hoop dat iemand met kennis van GRUB me kan helpen met diagnostiek
> en oplossing. Ik zou denken dat een live usb hierbij zou kunnen helpen,
> maar ik weet niet hoe.

Voor mij is het ook geen parate kennis.
Wat volgt is dan ook in de categorie "ongeveer":

* Boot het "live system"
* chroot in het echte systeem
* de echte reparatie, lees verder voor tips
* `sync`
* `reboot`

Groeten
Geert Stappers