[linux] grub disk native sections not found

Guus Snijders gsnijders op gmail.com
Ma Dec 12 16:50:20 CET 2022

Op ma 12 dec. 2022 09:17 schreef George Schramkowski via Linux <
linux op lists.nllgg.nl>:

> Dag,
>
> Ik heb gisteren een update gedaan van m'n debian bulseye PC, dus
>
> update
> upgrade
> clean
>
> Ik krijg nu echter m'n PC niet meer gestart, ik krijg de fourmelding
> 'grub_disk_native_sections' not found
>
> Ik kom in een grub_rescue prompt waar ik geen raad mee weet.

Als je een bootable usb of cd hebt danwel kunt maken, is het waarschijnlijk
een kwestie van
grub-install /dev/sda

Wel even op letten dat  de juiste disk kiest.

Als je zoekt op Google naar deze melding, kom je een hoop uitgebreide
mogelijkheden tegen; volgens mij kun je die eerst veilig negeren ;).

Over de oorzaak tast ik wel in het duister.

Mvg, Guus