[linux] grub disk native sections not found

George Schramkowski schramko op xs4all.nl
Ma Dec 12 19:26:32 CET 2022

> Als je een bootable usb of cd hebt danwel kunt maken, is het waarschijnlijk een kwestie van
> grub-install /dev/sda
>
> Wel even op letten dat  de juiste disk kiest.
>

> Als je zoekt op Google naar deze melding, kom je een hoop uitgebreide mogelijkheden tegen; volgens mij kun je die eerst veilig negeren ;).
>
> Over de oorzaak tast ik wel in het duister.
>

> Mvg, Guus

Uiteindelijk heeft dit commando met grub-install alle os-en weer bereikbaar gemaakt (ik naast debian ook nog Win7 en Ubuntu). Ik heb hiervoor een debian netinstall usb gemaakt en vervolgens de rescue mode gebruikt.

Nu alleen de default van ubuntu weer naar debian krijgen.

Bedankt voor jullie hulp!

Met vriendelijk groeten,

George