[linux] Apache werkt niet naar behoren.

Daniel C. von Asmuth asmuth op vonasmuth.nl
Wo Jan 19 20:06:13 CET 2022

Aldus schreef Nico Berg op Wed, Jan 19, 2022 at 07:23:50PM +0100:
> Klopt, er is een kleine verandering in de problemen opgetreden. Apache loopt
> de configuratie bestanden schijnbaar in alfabetische volgorde af. Ik had een
> default.conf aangemaakt om alles te ondervangen dat niet in een van de
> genaamde configuraties opgepakt wordt.
>
> Nu kan ik idd weer naar www.familieberg.name. Maar nu heb ik nog een andere
> config, hetzelfde als www.familieberg.name maar die komt later in de lijst
> en die toont de website van www.familieberg.name, zelfs wanneer ik de link
> in de directorie, van www.familieberg.name, in sites-enabled weg haal. De
> [...]

Ah, het probleem ligt iets ingewikkelder dan u suggereerde....

Mijn distro gebruikt /etc/sysconfig/httpd om Apache te starten.
Daarin staat o.a. de regel
LANG=C

De configuratie van Apache zelf staat in /etc/httpd/conf/httpd.conf

Als u dat bestand leest komt u waarschijnlijk een aantal regels tegen die met
"Include" beginnen. Die maken het mogelijk om de configuratie over reeksen
bestanden uit te smeren. En dan is er nog /etc/httpd/modules dat de modules
zelf bevat. Niet verwarren met /etc/httpd/conf/modules.d dat voornamelijk
"LoadModule" regels bevat.

De C lokale zal er vermoedelijk voor zorgen dat de *.conf files worden gelezen
in ASCII volgorde, wat niet hetzelfde is als alfabetisch.

Het is dus nog even doorzoeken...

Suc6,

Daniel von Asmuth

--

		How long it takes to reach your goal
		depends less on your speed than on your direction.