[linux] Clickable link in PDF

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Ma Jul 11 11:02:33 CEST 2022

Hoi,

Eerste versies van de PDF standaard had geen weet van een URL.
Recente versies hebben dat wel.

Wat ik graag zou doen, wat mij momenteel niet lukt, is
  links in de vrijbrief[0] aanclicken en "openen"

Combinatie vrijbrief 9[1] en atril[2] werkt niet.

Met welke combinatie[3] hebben jullie succes?

Groeten
Geert Stappers

[0] Het blijft wennen om een bestaand woord een extra betekenis te geven.
    (eigenlijk vind ik het een ongelukkige naam)
[1] Afgelopen weekend verstuurt naar NLLGG-leden en `file` zegt:
      vrijbrief-2022-9.pdf: PDF document, version 1.4
[2] Dat is de PDF-reader die ik gebruik,
      $ atril --version
      MATE Documentweergave 1.26.0
[3] Het kan zijn dat een andere PFD-reader wel doet wat ik verwacht,
    het kan zijn dat de PDF niet de noodzakelijke meta-data heeft.
--
Silence is hard to parse