[linux] Clickable link in PDF

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Ma Jul 11 13:05:44 CEST 2022

On Mon 11 Jul 2022, Geert Stappers via Linux wrote:

> Eerste versies van de PDF standaard had geen weet van een URL.
> Recente versies hebben dat wel.
>
> Wat ik graag zou doen, wat mij momenteel niet lukt, is
>   links in de vrijbrief[0] aanclicken en "openen"
>

> Combinatie vrijbrief 9[1] en atril[2] werkt niet.

Volgens mij ontbreekt er wel wat in de opmaak van deze pdf.
Meestal snapt Chrome wel de links, maar de lijst aan het eind van het
artikel over Fré van Limpt wordt maar iets meer dan helft als link
herkend, dus ik denk dat Chrome een gokje doet dat een tekst beginnend
met http wel een link kan zijn.

Ik gebruik meestal xpdf, maar ik kan niet zeggen of die wel kan omgaan
met links; i.i.g. niet in dit document.

Paul