[linux] Clickable link in PDF

Derry cl3m0t op gmail.com
Ma Jul 11 19:36:29 CEST 2022

On 11-07-2022 13:17, Gerald Sprik via Linux wrote:

> Met Okular werkt het wel:
> 1) Zet in het menu onder "Hulpmiddelen" de "Tekstselectie" aan (of met
> sneltoets Ctrl+4).
> 2) Selecteer met de linker muisknop de tekst van de link die je wil openen.
> 3) Vervolgens met de rechter muisknop kies ik voor de onderste optie "Ga naar"
> de gemarkeerde website.
>
> Groeten, Gerald.

Een andere optie voor mensen die Okular niet willen installeren is met
Firefox/Chromium het pdf openen. In Firefox de web-url met de linker
muisknop selecteren, rechtsklikken en dan "Open Link (in nieuw tabblad)"
kiezen. In Chromium kan je met de muisaanwijzer naar de web-url gaan en
direct rechtsklikken, daarna "Open Link" kiezen. In Chrommium wordt een
web-url automatisch herkend en verandert de muisaanwijzer in een handje
als je ermee erop staat.

Groet,
Derry