[linux] tv recorder

Paul de Vries paul.de.vries op xs4all.nl
Vr Jul 29 18:32:13 CEST 2022

tot nu toe heb ik altijd tv programma's opgenomen met Geniatech EyeTV Hybrid (hardware) met EyeTV3 (software) op een bejaarde macmini. die heeft de geest gegeven, nu wil ik graag naar een simpele dedicated linux oplossing.

ik heb een ziggo basis abonnement, geen extra kastjes of zender pakketten, en ik wil graag opnemen van publieke tv in nederland belgië duitsland engeland (en soms stiekem commercieel als mijn zoon daarin optreedt).

ik heb geen idee of het een bijzondere kwaliteit van de hardware was of dat elke ontvanger dit zou moeten kunnen.

eigenlijk ben ik dus op zoek eeb een naar deel van een dvr voor dvb-t-cable.

wat mij interessant lijkt is de rapberry pi tv hat (hardware) met tvheadend (software).
ik wil alleen maar opnemen en opslaan via nfs elders, op een ander apparaat editen (kop en staart verwijderen wegens speelruimte in uitzendtijd), converteren naar een zuiniger formaar, en daarna op weer een ander apparaat afspelen met vlc.

- zou dit ding dat kunnen? (opnemen van ziggo zonder extra toeters en bellen, opslaan via nfs)
- welke maat raspberry zou je moeten gebruiken? ( Ik kom zie wat klachten over te traag bij kijken maar dat wil ik helemaal niet)
- is er een epg
- heeft iemand hier enige ervaring mee?