[linux] Hoe deed je dat ook alweer met MSDOS op een virtuele disk?

Daniel C. von Asmuth asmuth op vonasmuth.nl
Wo Jun 1 16:03:54 CEST 2022

Aldus schreef joop gerritse via Linux op Wed, Jun 01, 2022 at 12:17:07PM +0000:
> Hoi,
>
> ik heb een heel domme vraag, ik kan alleen even niet op het antwoord
> komen...
>
> Ik wil graag een paar oude Word Perfect bestanden opfrissen, en ik dacht
> daarvoor een virtuele server op te starten. Ik heb het nu met vmware en met
> Virtual Box geprobeerd. Alles gaat perfect, maar dan moet ik het OS laden,
> dat is dus MS-DOS. En dan? Ik kan de bestanden naar virtuele disk kopieren,
> en daar gaat het mis... Hoe adresseer je die disks onder Linux? Het moet
> heel eenvoudig zijn, ik heb het al vaker gedaan, maar het is zo lang
> [...]

Daarvoor had Linux gewoon DosEmu. Werkte prima. Je had wel een originele DOS
nodig. Ik heb nog een setje floppy's liggen, maar of die nog werken is twijfel-
achtig. Je kunt ook FreeDOS proberen.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--

		How long it takes to reach your goal
		depends less on your speed than on your direction.