[linux] oude Word Perfect bestanden opfrissen / Re: Hoe deed je dat ook alweer met MSDOS op een virtuele disk?

Guus Snijders gsnijders op gmail.com
Wo Jun 1 16:53:28 CEST 2022

Op wo 1 jun. 2022 16:13 schreef Gijs Hillenius via Linux <
linux op lists.nllgg.nl>:

> On  1 June 2022 12:57 joop gerritse via Linux, wrote:
>
>  [...]
> Je kon ook (ooit) WordPerfect 8.1 op Linux installeren, zie ook die
> Wikipedia link. Heeft iemand hier nog de installatie CD?

Waarschijnlijk heb je DOS of win32 versie sneller aan de gang dan een oude
Linux binary.... Denk alleen al aan library versies en veranderde
interfaces van diverse onderdelen.... Tenzij je een bijbehorende
distributie installeert in je VM, natuurlijk.

Een groot voordeel van DOS/win32 is dat dat inmiddels vrij statische
omgevingen zijn, waar goede emulators voor bestaan. Zeker bij 'bekende'
pakketten als WordPerfect is daar waarschijnlijk voldoende informatie over
te vinden :).

Wp voor Linux herinner ik me nog wel, maar is volgens mij nooit echt
aangeslagen. Mede omdat in/rond diezelfde tijd StarOffice ook beschikbaar
kwam (waar later OpenOffice uit voortkwam).

Mvg, Guus