[linux] rip een non-UDF dvd

paai j.j.paijmans op gmail.com
Vr Mrt 18 19:02:41 CET 2022

On 18-03-2022 18:50, Geert Stappers via Linux wrote:

> Wat werd er met `mplayer` afgespeeld?

De geconverteerde mkv-file.
> Waar werden de "onleesbare talen" uitgewipt?

Uit de lijst met talen die Handbrake aanbood.

> Waar werden engelse subtitles toegevoegd?

Nergens. Die bleven over na het wippen.

> Context van die vragen is
>
> Ik probeer namelijk voor te stellen hoe na 'burn into video'
> het nog mogelijk is door verschillende ondertitels heen te switchen.

Dat moet je de makers van mplayer vragen. Het is echter waarschijnlijker
dat ik de verschillende manieren van subtitles toevoegen nog niet heb
begrepen en dus zelfs de meest arglistig opererende Socrates niet de
antwoorden kan geven die hij of zij of het verwacht.

Coverteren is een tijdrovende aangelegenheid, zelfs als je maar enkele
'chapters' pakt. Het kan dus best nog even duren voordat ik via trial en
error door heb wat ik nu precies doe.

> Hoe er dan nog iets uit gewipt kan worden.

> Antwoord zou gevonden kunnen worden
> in vertellen wat er ter plekke gebeurd.
> [0]

> Spannend.
> Verzoek: Vertel bij de terugmelding
> wat er allemaal tussen TV en computer zit.

> Groeten
> Geert Stappers
>
> Voetnoot [0]
> Kies tussen
> of een gesamenlijk uitdaging (een zo goed mogelijke probleem omschrijving)
> of een eigen probleem wat je zelf oplost (en de ML niet mee lastig valt)

Het volume van het verkeer hier is niet van dien aard dat er een
politieagent nodig is. Als jij persoonlijk als moderator bent aangesteld
en mag beslissen wat 'lastig vallen' is, heb ik dat waarschijnlijk gemist.