[linux] mounten van een kakelverse 2T schijf

Wim de Vries wimdevries op freedom.nl
Vr Mrt 25 10:39:31 CET 2022

Ik was net hetzelfde screenshot voor je aan het maken :-)

On 25-03-2022 10:27, joop gerritse wrote:
> Oke, ik heb het ook nog maar even geprobeerd met gparted, maar dat
> geeft in wezen hetzelfde resultaat: zie het screenshot in het annex:
>
> Kennelijk is de fysieke disk van 2T te groot, ook voor gparted.
Nee hoor, ik heb recent nog 2 en 4 gig WD elements schijven geformatteerd.
Geeft Windows ook 1.41 G?
Misschien helpt het als eerst format to "cleared" doet.
Of alles eerst vanuit windows "clearen".

> O ja, voor het geval dat iemand daar naar naar vraagt: het gaat om een
> WD schijf: WD elements 2021
>
> 2T. En het is niet exemplarisch; ik heb er twee, en ze hebben allebei
> hetzelfde non-resultaat. Terwijl Windhoos gewoon werkt. Sorry, maar
> dit most niet magge...

Wim de Vries
06 46 33 63 04