[linux] https://www.xs4all.nl/eigenmailserver/

Daniel C. von Asmuth asmuth op vonasmuth.nl
Wo mei 4 12:42:12 CEST 2022

Aldus schreef Geert Stappers via Linux op Wed, May 04, 2022 at 10:26:45AM +0200:

> Hoi,
>

> Na het lezen van https://www.xs4all.nl/eigenmailserver/
> weet ik nog steeds niet of ik moet lachen of huilen.
>
> Tekst van de webpagina in kwestie:

> Ik hoop hier ervaringen te lezen van oud XS4ALL klanten
> die hun mailserver thuis hebben.  En het liefst berichten
> als "Postel was zijn tijd ver vooruit"    :-)

Dat is heel eenvoudig. XS4All bestaat alleen nog maar in naam. Het is
verder helemaal KPN. Dit was voor veel mensen een aanleiding om over
te stappen naar Freedom Internet, waar de eigen mail server nog
wel wordt ondersteund.

Vervolgens was het nodig om de vriendelijke mail provider Microsoft te
overtuigen dat ik geen spammer was en niet verantwoordelijk voor spam
die eerder was verstuurd vanaf het IP adres dat ik van mijn nieuwe
provider had gekregen -- dat duurde even, maar ze werkten goed mee.

Zoals eerder uitgelegd kan ik mijn eigen mail versturen vanaf mijn
eigen adres, maar mijn HCC-accounts met authenticated SMTP via
Hobbynet en mijn NLLGG-accounts dito via de NLLGG server.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--

		How long it takes to reach your goal
		depends less on your speed than on your direction.