[linux] Wat is er fout in dit bash-script?

Daniel C. von Asmuth asmuth op vonasmuth.nl
Vr Okt 21 16:46:21 CEST 2022

Aldus schreef Paul Slootman via Linux op Fri, Oct 21, 2022 at 04:27:36PM +0200:

> Ik kan mij 1991 herinneren, toen ik ergens gedetacheerd werd waar ze NCR
> Towers gebruikten. Ik was toen al gehecht aan bash, vooral vanwege de
> makkelijke command history (alle andere extra features, voor zover die
> er toen al waren, boeide niet zo; deze {x..y} zal er ook niet geweest
> zijn). Ik dus zelf bash gecompileerd en in gebruik genomen. Een dag
> later kreeg ik al commentaar dat die bash wel erg zwaar was t.o.v. de
> standaard shell... anderen merkte het gewoon in vooral het geheugen
> verbruik.
> [...]

De Almquist Shell alias 'ash' is wat lichter dan GNU Bash.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--

		How long it takes to reach your goal
		depends less on your speed than on your direction.