[linux] coreboot op nieuwe lenovo IdeaPad 5 15, makkelijk te doen?

Steven Douwes Dekker stevendd51 op gmail.com
Vr Okt 28 18:22:13 CEST 2022

ik overweeg een nieuwe laptop te kopen (en eventueel ook een mini pc).
mijn keus is voorlopig gevallen op een Lenovo IdeaPad 5 15 (AMD Ryzen 5,
Radeon Vega 7, 8 GB DDR4 en 256 GB SSD), want ook leverbaar zonder os.

heeft iemand hier ervaring met coreboot? kan het wel op dit model? moeilijk
of niet? heb geprobeerd het een beetje uit te vlooien maar voel me niet
zeker. ook kant en klaar is moeilijk te vinden (behalve het duitse Tuxedo,
maar daar *nur* met KDE).is.

advies van harte welkom, ook alternatieve modellen zo rond de € 600 à € 700.

helaas kan ik niet naar de volgende bijeenkomst (gebroken dij en pols) om
het daar eventueel te bespreken.

met vriendelijke groet,
Steven