[linux] disk weer op orde

Julien Michielsen michkloo op xs4all.nl
Vr Apr 21 11:54:24 CEST 2023

Vanmorgen heb ik een bericht naar de lijst gestuurd "Waar is de rest van mijn Terabyte".
Ik heb het bericht nog niet terug gekregen, dus ik weet niet of jullie het wèl hebben
gekregen. De inhoud ervan: ik heb een disk van 1 tb, maar krijg er niet meer dan 240 gb
van te zien.
Ik heb de disk nu opnieuw geformatteerd, en daarna aangepakt met gdisk. de zo geheten
terabyte is niet groter dan 931.5 GiB, bijna 100 gieg kleiner dan de tb, maar daar kun je
toch wat mee.
Dat was het.  Dacht dat het informatief kon zijn voor mensen die ook te weinig ruimte zien
op hun disk.
Julien