[linux] disk weer op orde

Daniel C. von Asmuth asmuth op vonasmuth.nl
Vr Apr 21 12:14:30 CEST 2023

Aldus schreef Julien Michielsen via Linux op Fri, Apr 21, 2023 at 11:54:24AM +0200:
>    Vanmorgen heb ik een bericht naar de lijst gestuurd "Waar is de rest van
>    mijn Terabyte".
>    Ik heb het bericht nog niet terug gekregen, dus ik weet niet of jullie het
>    wèl hebben
>    gekregen. De inhoud ervan: ik heb een disk van 1 tb, maar krijg er niet
>    meer dan 240 gb
>    van te zien.
>    Ik heb de disk nu opnieuw geformatteerd, en daarna aangepakt met gdisk. de
>    zo geheten
>    terabyte is niet groter dan 931.5 GiB, bijna 100 gieg kleiner dan de tb,
> [...]

Dat is vreemd. Vanmorgen had je een schijf van 244 GiB, en nu van 931. Waar komt
die rest zo snel vandaan??

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--

		How long it takes to reach your goal
		depends less on your speed than on your direction.