[linux] hoe vnc naar kvm guest met lxde

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Za Apr 29 21:11:19 CEST 2023

On Sat, Apr 29, 2023 at 04:26:19PM +0200, Paul de Vries via Linux wrote:
> op een kvm guest wil ik incidenteel iets via een minimale gui doen.
> Daarvoor heb ik lxdm geinstalleerd op de guest en graphical.target gezet.

Laten we die KVM guest de hostnaam `kagee` geven.
Of LXDM en graphical.target voldoende zijn,
zijn we nu achter aan het komen.

> op mijn mac met vnc viewer (realvnc) 4fedora:5902 krijg ik een zwart scherm.

Vertel a.u.b. meer over de mac in kwestie (plaats in het netwerk, rol)
RealVNC als VNC viewer is me duidelijk.
Zwart scherm is ook duidelijk, de :5902 niet zo.
De "4fedora" **zou** de hostnaam van de KVM guest **kunnen** zijn.

> [ergens las ik dat :1 niet mag dus heb ik :2 gekozen, is dat echt waar?]

Probeer voor te stellen dat andere mensen met andere dingen bezig zijn.
Ik bedoel dat ik niet weet een :2 is, net zo min als een :1

> nu denk ik dat ik iets aan 4fedora.xml moet toevoegen voor graphics
> en display maar ik heb geen idee wat: eindeloze specificaties maar
> geen hint wat ik hier zou moeten gebruiken.

Ik probeer met je mee te denken.
Momenteel echter te weining informatie om een zinvolle hint te geven.

Groeten
Geert Stappers
--
Silence is hard to parse