[linux] kan mp3-speler vereisten hebben?

Guus Snijders gsnijders op gmail.com
Za Jul 8 14:51:10 CEST 2023

Op za 8 jul. 2023 11:41 schreef peter.vollebregt (gmail) via Linux <
linux op lists.nllgg.nl>:

> Julien,
>
> [···]
> Mijn gok is dat:
> 1) De mp3 files die je hebt gemaakt niet goed zijn (incompatibel). Heb je
> een werkende goede mp3? probeer die dan eens.

Waarschijnlijk deze, dat heb ik met de auto radio: de ene MP3 speelt, de
andere niet. Vermoedelijk gebruiken degenen die het niet mwt de verkeerde
codec of VBR (variabele bitrate). Ik vermoed het laatste....

2) Dat het filesysteem niet correct is. Deza apparaten kunnen normaliter
> alleen maar Windows filesystemen aan (ntfs, fat, etc).

Fat32 ligt het meest voor de hand.
Er is nog een FAT variant, maar FAT32 is het meest compatibel door de lange
geschiedenis.

Mvg, Guus Snijders