[linux] kan mp3-speler vereisten hebben?

Derry cl3m0t op gmail.com
Di Jul 11 23:10:44 CEST 2023

Op 08-07-2023 om 11:41 schreef peter.vollebregt (gmail) via Linux:
> Julien,
>
> Ik heb uit nieuwsgierigheid eens gekeken, maar het ontbreekt aan
> informatie over deze speler. Zie bij Coolblue dat men de SD kaart
> dankbaar gebruikt en alleen erover klaagt dat deze de mappenstructuur
> negeert. Wat normaal is bij deze apparaten, want die kijken altijd naar
> de metadata van de file.

Ik vraag me af het *ontbreken* van de metadata/tags de oorzaak van de
verwarring is. Zo'n mp3 speler maakt gebruikelijk een catalogus aan voor
de muziekbibliotheek aan de hand van titel-/album-/artistentags e.d. van
de muziekbestanden. Zonder de metadata is er dan geen catalogus van de
bestanden in de muziekbibliotheek en als men daar kijkt, krijgt men
onterecht de indruk dat de mp3 speler de bestanden niet ziet.

Als dat het geval is kan OP voor het rippen van de CD software gebruiken
die een CDDB-functie heeft (bvb. Asunder CD Ripper, Sound Juicer) of de
bestanden taggen met een tageditor (Kid3, MusicBrainz Picard). Een bomus
daarbij, OP kan de muziekbestanden laten hernoemen naar herkenbare
bestandsnamen.

Mogelijk heeft de m3 speler ook een folderfunctie, waarmee men naar de
locatie van de tagsloze muziekbestanden op de kaart kan gaan selecteren
en de bestanden alsnog afspelen.

groet,
Derry