[linux] hoe vnc naar kvm guest met lxde

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Ma mei 1 14:47:09 CEST 2023

On Mon 01 May 2023, Paul de Vries wrote:

> blijft de vraag:
>
> als ik op een linux host op een kvm guest een vncserver draai, dan zou ik die toch ook vanaf mijn mac met vncviewer moeten kunnen benaderen?

Dat zal wel kunnen, maar dat heb je dus niet gedaan, je hebt een X
server start in een guest, en de normale manier om de grafische console
weer te geven van ee guest (met daarop dus die X server) is dus VNC naar
de host.

Je zou dus iets als tightvncserver in de guest moeten draaien. Het is
alleen zeker 20 jaar geleden dat ik zoiets gedaan heb...

Paul