[linux] hoe vnc naar kvm guest met lxde

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Ma mei 1 22:15:51 CEST 2023

On Mon, May 01, 2023 at 02:47:09PM +0200, Paul Slootman via Linux wrote:

> Dat zal wel kunnen, maar dat heb je dus niet gedaan, je hebt een X
> server start in een guest, en de normale manier om de grafische console
> weer te geven van ee guest (met daarop dus die X server) is dus VNC naar
> de host.
>
> Je zou dus iets als tightvncserver in de guest moeten draaien.
> Het is alleen zeker 20 jaar geleden dat ik zoiets gedaan heb...

En in een overzichtelijkere opstelling, de "end points" waren duidelijk.

Wat ik van de uitdaging in kwestie begrepen heb, is dat een end point
een "mac" is en het andere end point een VM.

Wat er allemaal tussen in zit, is nog niet veel van vertelt.
Ik dacht iets als "voor SSH werkt het wel" gelezen te hebben.
Wat gevraagd/gewenst is, zou dus moeten kunnen.

We gaan lezen wat er aan vervolg informatie komt.

Groeten
Geert Stappers
--
Silence is hard to parse