[linux] lastig

Joost van Baal-Ilić joostvb-nllgg op mdcc.cx
Do mei 18 15:30:24 CEST 2023

Hallo Henk en nllgg-lijst,

[Ik Cc de lijst op mijn antwoord aan Henk's privé reply, na akkoord van hem.]

On Wed, May 17, 2023 at 09:19:10PM +0200, h.nijwening wrote:
> Bedankt voor het antwoord. Een vreemde melding op mijn scherm over' the
> server locker is broken met daarbij instructies over opnieuw inloggen lijkt
> op een virus die mij probeert te verleiden om mijn gegevens te stelen en dus
> verdacht. Een computer in een kast meenemen lijkt me geen goed idee, lang
> geleden heb ik wel een hele computer ergens een paar trappen omhoog gedragen
> en daarna ook nog de monitor, maar dat is niet meer zo

Het idee van Buurtlinux is dat je met een vrijwilliger overlegt wat het beste
werkt.  En wellicht dat jullie dan afspreken dat die persoon bij jou thuis
langs komt.  Als fysiek verhuizen van hardware lastig is, dan valt er wel op n
andere manier een mouw aan te passen, verwacht ik.

Zie verder onderaan.

> [...]
> niet verzonden en kan ik dus geen account voor Linux help maken.
>
> De originele installatie DVD iso  is plm 2 jaar oud en de inmiddels
> honderden updates zijn altijd keurig d.m.v. de console geļnstalleerd.
>
> Een reserve kopie op een USB stick  bewaart die ook al mij instellingen
> zoals favoriete links en mijn verzamelde email adressen?
>
> Bedankt voor je hulp zover.
>
> En ik ga eens onderzoeken of mijn laptop ook van die vreemde kuren heeft.
> Een smartphone heb ik niet, altijd zonder gekund en toch overal naartoe
> gereisd, te voet, met de auto, trein en vliegtuig, kan dus geen

<snip>

Ik denk dat het handiger is als iemand een keer meekijkt om hiernaar te kijken.
Denk eigenlijk niet dat dit allemaal per mail op te lossen is.

Groeten,

Joost