[linux] niet linux, wel muziek en mp3-files

Johan Wevers johanw op vulcan.xs4all.nl
Vr Nov 24 20:12:26 CET 2023

On 2023-11-24 14:41, Julien Michielsen via Linux wrote:

> Er zijn streams op npo4, met name over Bach, die je kunt beluisteren.
> Wanneer je ze kunt beluisteren
> zul je  - denk ik - die streams ook kunnen downloaden.  Wanneer je bv
> gaat naar
> https://www.nporadio4.nl/podcasts/altijd-weer-die-bach , dan zie je daar
> vijf mogelijkheden naar een

Vaak is er niet eens een URL aanwezig bij dat soort streams maar gaat
e.e.a. via een of abdere Javasript stream. I zou de Firefox plugin
"Video Download Helper" gebruiken, die heb ik net even getest en die
Bach streams haalt hij direct als mp3 binnen.

Soms is het even zoeken naar de download optie die je wilt hebben.

--
ir. J.C.A. Wevers
PGP/GPG public keys at http://www.xs4all.nl/~johanw/pgpkeys.html