[linux] Apache2 + ssl + subversion configuratie probleem

Onno van Eijk onno op gorgoz.org
Zo Apr 3 19:29:52 CEST 2005

Hoi,

Ik heb op een server apache2 met mod_ssl en subversion draaien.
Nu wil ik graag dat de subversion repository met een beveiligde
verbinden benaderd kan worden en dat heb ik nu aan de praat.
Maar ik werk met VirtualHosts.

Nu wil ik dat de repositories benaderd kunnen worden via
https://svn.example.com/svn	(dit werkt)
maar door de standaard methode van configuratie van svn werkt
http://www.example.com/svn ook (Waarvoor geldt dat svn en www virtual
hosts zijn van dezelfde apache2 server)

En dit laatste wil ik liever niet.

Dit is mijn dav_svn.conf
<Location /svn>
  DAV svn
  SVNPath /var/lib/svn/repos1

  AuthType Basic
  AuthName "Subversion Repository"
  AuthUserFile /etc/apache2/dav_svn.passwd

  Require valid-user
</Location>

Iemand enig idee hoe ik ervoor kan zorgen dat de repository alleen via
https://svn.example.com/svn te bereiken is?

grz,
Onno