[linux] Re: subtitles toevoegen met mplayer of mencoder

paai j.j.paijmans op uvt.nl
Ma Apr 4 08:04:55 CEST 2005

Gijs Hillenius wrote:

>      > Hoi, ik heb mplayer nu zover dat hij een avi-file afspeelt met
>      > subtitles; maar daarvan wil ik nu een nieuwe file maken.
>
>      > mplayer roma.avi -sub roma.srt
>

> Eh, dus die subtitle is een apart bestand? Niet mee-gedingesd in het
> roma.avi bestand?
>
> Ik doe hier met dvd's iets als mplayer dvd://1 -sid 01 (voor subtitle
> 1). Die leest ie dan dus van de dvd (en uit welk bestand... geen idee).
>
>      > laat me van Fellinis Roma genieten. Maar hoe dit nu op CD of
>      > DVD gebrand? Als ik mencoder gebruik wil hij vanalles over

> [...]

Ja, de subtitles zijn een apart bestand (roma.srt). En mijn
Italiaans is net voldoende om te checken of subtitles en audio
synchroon lopen, niet om de film te volgen.
Bij elke poging om er zelf uit te komen verdwaal ik in de opties
van mplayer, transcoder, muplex en god-weet-wat, nog afgezien
van de verschillende mogelijke codecs en formats...