[linux] Re: subtitles toevoegen met mplayer of mencoder

Peter Vollebregt peter.vollebregt op oracle.com
Zo Apr 3 19:28:16 CEST 2005

Hans Paijmans wrote:

>Ik wil eigenlijk een algemeen format dat vervolgens zo eenvoudig
>mogelijk naar hetzij DVD, hetzij CD kan worden geconverteerd.

Probeer eens of je met kavi2svcd hieruit kan komen.
http://www.cornelinux.de/web/linux/kavi2svcd/index.html

Zelf heb ik ook wel wat gespeeld met DVD::rip, Dat is een perl frontend
om van DVD's zaken in andere formaten om te zetten.  Misschien dat deze
je kan helpen, vooarl wat betreft het bij elkaar houden van zaken is
deze wel aardig.

Beide maken hoofdzakelijk gebruik van transcode als backend.
http://inferno.slug.org/cgi-bin/transcode

Peter Vollebregt