[linux] Re: subtitles toevoegen met mplayer of mencoder

Gijs Hillenius gijs op hillenius.net
Zo Apr 3 18:35:40 CEST 2005

     > Hoi, ik heb mplayer nu zover dat hij een avi-file afspeelt met
     > subtitles; maar daarvan wil ik nu een nieuwe file maken.

     > mplayer roma.avi -sub roma.srt

Eh, dus die subtitle is een apart bestand? Niet mee-gedingesd in het
roma.avi bestand?

Ik doe hier met dvd's iets als mplayer dvd://1 -sid 01 (voor subtitle
1). Die leest ie dan dus van de dvd (en uit welk bestand... geen idee).

     > laat me van Fellinis Roma genieten. Maar hoe dit nu op CD of
     > DVD gebrand? Als ik mencoder gebruik wil hij vanalles over

Ik schrijf dat, omdat ik dan zou denken dat je alleen een iso van
roma.avi hoeft te maken.. en dan die te branden op schijf.

     > geluid weten - maar er zit al perfect geluid in de avi-file. En
     > opeens wil hij informatie over de fonts, en dat is in mplayer
     > ook allemaal al dik voor elkaar.

     > Zucht ... waarom is dit allemaal zo gecompliceerd... of ben ik
     > gewoon heel dom?

Nee, het is aardig complex. Of misschien ben ik ook wel dom.

Gijs

--
Everyone is in the best seat.
		-- John Cage