[linux] Re: Hoe te zorgen dat bij xmms ook andere geluiden kunnen worden afgespeeld

Harmen Schaap harmen.schaap op home.nl
Zo Apr 10 16:31:39 CEST 2005

On Sunday 10 April 2005 15:29, Cecil Westerhof wrote:
> Als ik met xmms bijvoorbeeld mp3 bestanden afspeel. Dan kunnen andere
> programma's geen geluiden meer afspelen. Bijvoorbeeld: als xmms een mp3
> bestand afspeelt en er op Gaim een bericht binnenkomt, dan hoor ik dit
> pas als xmms klaar is met het afspelen van het bestand. Is er een manier
> om te zorgen dat ik dit wel meteen hoor?

Afhakelijk wat je gebruikt. Bij mij draait KDE met ARTS. Als je dan in XMMS
ook de ARTS output kiets, dan zou dat allemaal moeten werken. Heb je echter
bv DE OSS als output, dan gebruik je 2 verschillenden, en gaan ze elkaar
blokken. Zelf gebruik ik trouwens Amarok ipv XMMS, maar dat terzijde.

Harmen