[linux] Re: rippen CD's en de rest.

Peter Vollebregt peter.vollebregt op oracle.com
Zo Apr 17 23:00:12 CEST 2005

Remko Bolt wrote:

><snip inleiding>
>

>Gramofile is perfect voor de LP collectie, een aanrader. Ook audacity is een erg
>mooie tool om bijvoorbeeld nummers van een live LP mee te scheiden maar de
>mogelijkheden zijn vele malen superlatief. Met tagtool kun je handmatig aan de
>tags knutselen, niet alleen een voor een maar ook bosjes tegelijk. En ook files
>renamen met info uit de tag. Onmisbaar voor de files die van de LP's komen.

Zelf vind ik Easytag de prettigste tool om tags bij te werken (ook .ogg)
waarbij goed gebruik wordt gemaakt van de naam van de files en de
directory structuur. En j kan ook massaal tags wijzigen (zoals de titel,
categorie e.d.).

>Ook de MP3 speler mag natuurlijk niet missen. Het avontuur begon met de Neuros
>256MB. Die had ik speciaal uit de States over laten komen. De reden voor die
>keus was omdat het product voldoet aan alle FreeSoftware wensen die je maar kan
>hebben en ook oggvorbis ondersteund.

Zelf heb ik een Cowon iAudio G3. Deze ondersteunt zowat alles (dus ook
.ogg) behalve flac en gedraagt zich geheel en al als een USB mass
storage device. En dat met een heel goed geluid en een heel lange
speelduur (50 uur). Kost wel iets meer. is een broertje van het
bekendere iRiver maar die vereist windows tools.

>Nu nog een progje vinden dat prettig werkt om via netwerk en Laptop de huiskamer
>te vullen met random play van het hele zwikkie. Moet het zelfs mogelijk zijn om
>via IR met een AB te werken. Op dit moment gebruik ik xmms en heb een beetje met
>juk gespeeld. Iemand nog suggesties?

Amarok

>Gr,
>Remko