[linux] Re: growisofs gooit verschillende dirs door elkaar

D.J. van Enckevort david op vanenckevort.net
Ma Feb 7 17:16:03 CET 2005

Bram Mertens wrote:
> Hi
>
> Ik wil verschillende dirs op één DVD branden maar als ik dit ùet
> growisofs probeer wordt de inhoud van deze dirs allemaal samen in de
> root dir van de DVD gegooid.  Heel gezellig waarschijnlijk maar niet wat
> ik wil bereiken...
>
> dir-structuur op de hd:

<knip directory structuur met hoofddir /data en subdirs dir1 en dir2>

> wordt dus op de dvd met het commando growisofs -Z /dev/hdc -R
> -J /data/dir1 /data/dir2/:

<knip resultaat directory structuur van bovenstaand growisofs waarbij de
inhoud van beide directories /data/dir1 en /data/dir2 is samengevoegd>

> Terwijl ik eigenlijk de structuur van /data/ wil behouden...

Als je de structuur van /data/ wilt behouden dan moet je als source
directory ook /data/ opgeven. Als je /data/dir1/ /data/dir2/ opgeeft
vertel je dat hij de inhoud van die twee directories moet nemen, maw.
dan zit je 1 niveau te diep te werken... Het juiste commando is dus:

growisofs -Z /dev/hdc -R -J /data

Als je echter data in /data hebt staan die je niet mee wilt nemen dan
moet je die met de exclude commando's van mkisofs uitsluiten, of
wellicht handiger, maak je een tijdelijke structuur met symlinks aan van
alleen die dirs die je wilt hebben.

Ciao,
   David

--