[linux] squirrelmail en html-berichten

L. de Braal ldb op braha.nl
Za Feb 12 18:19:33 CET 2005

Ik heb wat problemen met squirrelmail en html. De meeste berichten gaan
goed, maar soms zit er een tussen, waarbij de html-code op het scherm
verschijnt als tekst, in plaats van geformatteerde html.

Hier heb ik er een, waar de structuur (vlgs squirrelmail) als volgt is:

<quote>
Bodystructure
Entity Content-Type   Name                  Encoding
1      text/plain                           8bit
2      message/rfc822                       8bit
2.1    text/plain     119733_1106394356.txt quoted-printable
2.2    text/plain     119733_1106394356.ok  quoted-printable
2.3    text/html                            8bit
<unquote>

Het gaat om de entities 2.1, 2.2 en 2.3. De mail is naar mij doorgestuurd
als bijlage. Bij de ontvanger ziet het er zo uit (begin van het bericht,
het wordt een beetje lang om alles te plakken):

width="100%" cellspacing="0" cellpadding="0">
enzovoorts

Ligt het probleem bij mij (squirrelmail) of bij de afzender? Kan ik er
zelf iets aan veranderen, of moet ik blijven zitten met frustraties jegens
de manier waarop grote software-jongens afwijken van standaarden?

--
L. de Braal
BraHa Systems